U leest...

Nieuws

Verbeter het leerrendement van hoorcolleges op universiteiten!

De hoogleraar Jan Derksen heeft in een interview met de Volkskrant op 2 januari jongsleden veel discussie op geroepen. Een goede zaak vindt Elkerlijk. Het universitaire onderwijs heeft een ontwikkeling gemist als het gaat om het verbeteren en aantrekkelijker maken van het onderwijs. Het verzorgen van colleges in de vorm waar Prof. Derksen over spreekt zijn eigenlijk niet meer van deze tijd. Er bestaan tal van interactieve werkvormen waarbij het leerrendement van studenten veel hoger is.

Een goed voorbeeld daarvan is het Probleem-Gestuurd Onderwijs aan de Universiteit van Maastricht. Door de actieve rol van de studenten leren ze meer, zijn ze meer gemotiveerd en verwerven ze belangrijke vaardigheden voor de latere beroepspraktijk. Door de groepsgewijze aanpak en het verhogen van het aantal contacturen is de uitval van studenten bovendien fors minder. Dat is ook npg eens fincieel voordelig.

Elkerlijk begeleidt al jaren docenten bij het vergroten van het leerrenedement, het aantrekkelijker maken van het onderwijs en het reduceren van ordeproblematiek. Interesse in een vrijblijvend gesprek over onze aanpak?

(verplicht)
(verplicht)




 

 

Discussie

Geen reacties for “Verbeter het leerrendement van hoorcolleges op universiteiten!”

Schrijf een reactie

Rubrieken

Meest doorgestuurd